vrijdag 14 oktober 2011

Minus 16 kilo verder

De vorige keer schreef ik dat ik weer verder ging met het ICSI-traject. Echter, in combinatie met mijn Cambridge dieet mocht ik wederom niet zwanger worden. Drie maanden lang heb ik op shakes, soepjes en maaltijdrepen geleefd. En water, heel veel water. Zo'n 500 calorieën per dag nam ik in, om in ketose te blijven.
Gemiddeld valt iemand dan 2,5 kilo per week af. Ik niet. Ik haal nog geen 1,5 kilo per week. Ik zal wel een trage stofwisseling hebben. Desalniettemin is er toch zo'n 16 kilo af inmiddels. Weg zijn mijn depressiekilootjes. Ik pas mijn favoriete spijkerbroek ook weer, fijne bijkomstigheid. Waar het mij vooral om te doen was, is mijn kans op een succesvolle zwangerschap vergroten. Nu is het tijd om het dieet af te bouwen en weer zo snel mogelijk verder te gaan met ICSI.
Maar helaas zal ik tóch weer moeten wachten, want dankzij mijn wederom lange cyclus zal mijn volgende ovulatie op zijn vroegst enkele dagen voor onze vakantie plaatsvinden. Mag ik even schelden?
In april dit jaar was mijn laatste ICSI-mislukking en ik zal dus pas weer in december verder kunnen. Da's dus zo'n 8 maanden dat het hele traject heeft stil gelegen. Eerst door de antidepressiva, vervolgens door het dieet.
Ondertussen ben ik ook nog 35 jaar geworden en zijn mijn statistische kansen op zwangerschap daarmee ernstig gedaald. Maar eh... 'no pressure'!
Laat ik mijn zegeningen nog maar eens tellen voordat ik zwelg in zelfmedelijden. Ik heb een fantastische lieve man, een fijn huisje, twee heerlijk stoute knuffelpoezen en een aantal fijne lieve vrienden die mij niet hebben laten stikken tijdens mijn depressie. Dat laatste lijkt misschien logisch, maar ze zijn er geweest, die mensen. Niet in het minst mijn eigen familie. Het voordeel is dat ik weet wie er toe doen in mijn leven en wie niet. Ha, nog een zegening!

Al met al gaan de dingen weer de goede kant op in mijn leven. Ik heb mijn verjaardag eindelijk weer eens gevierd met lieve vriendinnen en heb weer wat dingen ondernomen. Ook zeker een hoogtepunt was de nieuwe show van Najib Amhali!
Volgend weekend komen twee leden van onze World of Warcraft guild over uit Engeland en zo worden 'virtuele vrienden' opeens 'real life' vrienden. Ja mensen, het betekent echt meer dan pixels alleen.
En dan vakantie. Eindelijk heb ik ook eens echt ZIN om op vakantie te gaan! We gaan twee weken lang de staat Florida rondreizen per huurauto. We gaan onder andere naar Orlando, Miami, Everglades, St. Augustine, Ft. Lauderdale en dat bij een temperatuurtje van gemiddeld 26 graden in november! Wat wil een mens nog meer. Oh ja, een kind. Volgend jaar dan misschien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten