zondag 6 februari 2011

CliniClowns voor wensmoeders?

Vandaag stuitte ik op het volgende bericht op een Amerikaanse nieuwssite. Vrij vertaald:

Studie suggereert dat clowns succes IVF verhogen.
Een recente studie toont aan dat vrouwen een betere kans hebben op een zwangerschap tijdens een IVF-procedure als zij entertained worden door een professionele "medische clown" vlak nadat de embryo's in de baarmoeder zijn geplaatst. Hoe vreemd het ook klinkt, de resultaten spreken voor zich.
Dr. Shevach Friedler, die de studie opzette, vermeldde dat "patienten die lijden aan infertiliteit en IVF ondergaan zijn exceptioneel gestrest. Dus ik dacht dat deze interventie heilzaam zou kunnen zijn op cruciale momenten na de embryotransfer. Uiteindelijk is dit één van de minst risicovolle interventies op ons terrein."
In de studie documenteerden onderzoekers dat 36% van de patienten die entertained werden door een "medische clown" zwanger werden tegenover 20% van vrouwen die een "komedievrij" herstel na een implantatie hadden. (...)

Riiiiight. Heb je net je embryo transfer gehad, staat Bassie daar met z'n handjes te zwaaien... "Hállo vriend-jus, en vriendiiin-nuh-tjus!" -We willen een kind, we zijn niet infantiel!
Op wat voor vrouwen hebben ze dat onderzocht? Mogen die ook stemmen? En is het de bedoeling dat je je nog wel even aankleedt of haalt dat het verrassingseffect weg? De term 'onderbroekenlol' zou zowaar een extra dimensie krijgen.

Zal wat zijn om tegen het kind te vertellen later. "Lieverd, Pipo heeft jou mogelijk gemaakt. Ga maar een mooie tekening voor hem maken."

4 opmerkingen:

  1. hahahahaha..
    Oww sorry.. maar ik heb werkelijk in een deuk gelegen..
    "mede mogelijk gemaakt door pipo"

    Hahahaha..

    (de stressfactor die ze beschrijven kan ik mij wel voorstellen.. denk alleen niet dat dat met BAssie is op te lossen.. sterker nog.. als ik er over nadenk denk ik dat ik nog gestresder zou zijn als BAssie bij mijn bed stond wanneer ik daar in tamelijk ongemakkelijke positie zit..)

    liefs Nette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JAAAAAA HOOOOOR....
    Ik had het ook al gehoord op de radio, pffff dacht ik toen al, zelfs mij stuitte het al tegen mijn borst, kan me voorstellen hoe jij je hierbij moet voelen, belachelijk...Jippiejee

    Oh ja, moest wel weer lachen om je verhaaltje natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeeeemig wat een onderzoek!! Hahaha, idioten!
    Ik heb een hekel aan clowns...en dan lig je daar in de stijgbeugels in een steriele kamer, komt er zon irritante kleurrijke adhd-er op bezoek, blegh!

    Ach ja, we hebben er weer vrolijk om gelachen. Misschien dat dit je kans nu met 16% heeft verhoogd..kijk is dat artikel toch wat waard ;)

    X Sprokkel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zal wat zijn om tegen het kind te vertellen later. "Lieverd, Pipo heeft jou mogelijk gemaakt. Ga maar een mooie tekening voor hem maken."

    hihi.. Alexandra.. hoe bedenk je het weer, deze quote..

    Je moet er toch werkelijk niet aan dénken als het echt waar zou zijn...

    xMaaike

    BeantwoordenVerwijderen