maandag 22 november 2010

Onrustige nacht

Gisteravond  vroeg naar bed voor mijn doen. Eerst nog even googelen op mijn iPad, zoekterm "angst voor miskraam". Ik stuitte op een artikel van de Telegraaf getiteld "Driekwart zwangere vrouwen bang voor miskraam". Als ik even verder lees is het helemaal niet driekwart, maar 50%. De meeste vrouwen (59%) maken zich ongerust over afwijkingen.
Enfin, een rustige nacht was er niet bij met elke 2 uur ontwaken en dan nog van die onrustige dromen er tussendoor. Vincent bleek hetzelfde te hebben gehad, maar volgens hem kwam dat door volle maan. "Dan slapen we altijd onrustig." wist hij te vertellen. Ik had geen idee. Maar hij moest ook telkens aan de uitslag denken. "Welke uitslag?" vroeg ik nog. Duh!
We hadden vanmorgen beiden het idee dat we het gedroomd hadden. Maar nee dus. Het is echt! Maar ervan genieten is er nog niet bij. Vincent mailde me zojuist wat info van het ziekenhuis;

"Als u 's ochtends voor elf uur bloed laat prikken krijgt u dezelfde dag nog telefonisch de uitslag.
Hopelijk krijgt u te horen dat de test positief is. In dat geval zal u gevraagd worden om binnen enkele dagen nogmaals een test te laten doen om zo te kunnen beoordelen of er een goede stijging is van het zwangerschapshormoon.
Dit geeft een eerste indicatie of er sprake is van een goede zwangerschap.
Van de zwangerschappen die op deze manier worden vastgesteld blijkt uiteindelijk bijna een kwart af te vallen doordat er sprake van is van een vroege miskraam of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Een positieve zwangerschapstest is dus een heel goed begin, maar het is nog steeds maar een begin!"


Ja, thanks for the reminder.
Gewoon maar even 12 weken doen alsof ik niet zwanger ben dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten